15. PZU Cracovia Maraton z rekordową frekwencją


2016-05-17
W ostatnią niedzielę odbyła się jubileuszowa 15. edycja jednego PZU Cracovia Maratonu. Zawody już po raz czwarty wspierała Grupa Hotelowa Orbis, której pracownicy czynnie uczestniczyli w zawodach i promowali tym samym program zrównoważonego rozwoju Grupy – Planet 21.

PZU Cracovia Maraton to cykliczne wydarzenie, które organizowane jest wiosną na terenie Krakowa. To jedna z największych imprez biegowych w naszym kraju, zaliczana do Korony Maratonów Polskich. Po raz trzeci z rzędu start i meta zawodów znajdowały się na krakowskim Rynku Głównym, a trasa, zgodnie z hasłem „z historią w tle”, przebiegała obok najciekawszych zabytkowych miejsc w mieście. W tegorocznej, jubileuszowej edycji maratonu udział wzięła rekordowa liczba biegaczy – na starcie stanęło ponad 5,7 tys. osób, a linię mety przekroczyło 5 550 uczestników, czyli niemal tysiąc więcej niż w poprzednim roku. Wśród uczestników przeważali mężczyźni, których było aż 4 604, kobiet zaś – 946. Wiek zawodników mieścił w przedziale 18-86 lat – najstarszym biegaczem był Jan Stachow.

 Zwycięzcami 15. edycji PZU Cracovia Maraton zostali:

·         w kategorii kobiet Gladys Chemweno z Kenii, która pokonała trasę w czasie 2:30:30,

·         w kategorii mężczyzn Cosmas Mutuku Kyeva z Kenii (zawodnik ten wygrał wcześniej 10. edycję Cracovia Maratonu) z czasem 2:11:58.

 

W maratonie uczestniczyli również pracownicy Grupy Hotelowej Orbis. Poprzez udział w zawodach realizowali swoją pasję do biegania, a także pełnili rolę ambasadorów programu PLANET21 - kompleksowego projektu promującego ideę zrównoważonego rozwoju, który zakłada wspieranie środowiska naturalnego i propagowanie zdrowego stylu życia.

 

W zawodach wystartowali:

·         Sabina Bartyzel, Dyrektor Generalna Regionu Południowego hoteli Novotel i Mercure osiągnęła czas 3:58

·         Bartłomiej Ostrowski, Regionalny Kierownik Sprzedaży pokonał dystans maratoński w 3:48 min

·         Maciej Rożkiewicz, kierownik zmiany Recepcji Ibis Kraków Stare Miasto – dobiegł do mety w czasie 3:52

 

- W Cracovia Maratonie uczestniczyłam już po raz czwarty i muszę przyznać, że pod wieloma względami tegoroczny bieg był zdecydowanie najlepszy. Zadbano o naprawdę wysoki poziom organizacyjny – na trasie gęsto rozlokowano bufety z odpowiednim dla biegaczy wyżywieniem oraz napojami. Ogromnym plusem tych zawodów była również trasa, która dzięki ulokowaniu startu i mety na Rynku Głównym zapewniała dodatkowe atrakcje. Wyjątkową atmosferę wydarzenia stworzyli także kibice, których doping motywował szczególnie na końcowym odcinku trasy. Całość dopełniały występy muzyczne wielu różnych kapel. Widać, że organizatorzy Cracovia Maratonu zmierzają w bardzo dobrym kierunku i z roku na rok wychodzi im to coraz lepiej – komentuje Sabina Bartyzel.

 

Biegi towarzyszące

Organizatorzy 15. PZU Cracovia Maratonu przygotowali dla miłośników biegania również liczne zawody towarzyszące. W zależności od preferencji zawodnicy mogli stanąć na starcie Biegu Nocnego (dystans 10 km), Mini Cracovia Maratonu im. Piotra Gładkiego (dystans 4,2 km) oraz Cracovia Maratonu na Rolkach (z pełnym 42 km dystansem). Wśród uczestników tych zawodów również nie zabrakło reprezentacji Grupy Hotelowej Orbis – łącznie wzięło w nich udział 5 pracowników.

 

Oferta dla biegaczy

Grupa Hotelowa Orbis już po raz czwarty została oficjalnym partnerem Cracovia Maratonu. Obiekty należące do sieci gościły uczestników zawodów z różnych części świata, m.in. z Kenii. Oferta hoteli zlokalizowanych  najważniejszych w tym czasie punktach miasta, czyli Novotel Kraków Centrum oraz Novotel Krakow City West, została specjalnie dostosowana do potrzeb biegaczy – mogli oni skorzystać np. ze specjalnie przygotowanego, zbilansowanego śniadania serwowanego już od godziny 5:00.

 Współpraca z Cracovia Maratonem jest jednym z elementów realizacji programu Planet 21, który został zainicjowany przez AccorHotels, strategicznego partnera Grupy Hotelowej Orbis. Program zachęca gości m.in. do czynnego uczestnictwa w różnego typu działaniach dla dobra środowiska. W hotelach sieci goście otrzymują informacje na temat prowadzonych przez AccorHotels akcji. Ponadto, pracownicy są szkoleni w zakresie zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, promowania dobrze zbilansowanych posiłków, stosowania ekologicznych produktów oraz ograniczania zużycia wody i energii.

 

Nadesłał:

Public Dialog

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~gorszy polak, 2016-05-18 06:51:46

    Rekordowa frekwwencja i rekordowe korki. Wy chcecie walczyć ze smogiem? Sami go generujecie. Debilne pomysły debilne decyzje.
    Zablokowane dojazdy i wyjazdy z domów. Areszt domowy dla mieszkańców. Nigdy więcej takich imprez na ulicach.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl