Warszawiacy w klubach fitness


Warszawiacy w klubach fitness
2015-05-26
Największa grupa warszawiaków korzystających z klubów fitness i siłowni ćwiczy raz lub dwa razy w tygodniu (38%). Najważniejszym czynnikiem wyboru klubu jest bliskość i dogodność lokalizacji – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Klienci klubów fitness i siłowni dobrze orientują się w markach poszczególnych klubów – aż 5 klubów zlokalizowanych na terenie Warszawy ma znajomość wspomaganą na poziomie powyżej 50%.

 

Najważniejszymi czynnikami wyboru klubu fitness są: bliskość i dogodność lokalizacji (75%). Kolejnymi istotnymi czynnikami są: godziny otwarcia oraz cena za wejście/ karnet.

 

27% osób uczęszczających na siłownię i do klubu fitness uważa, że w ofercie klubów są pewne braki. Najczęściej wskazywanym rodzajem zajęć, który respondenci chętnie widzieliby w ofercie swojego klubu jest boks i sztuki walki (30% wskazań). 

 

Osoby uczęszczające na siłownie uprawiają również inne sporty – poza siłownią – w szczególności jazdę na rowerze (49%), bieganie (37%) oraz pływanie (33%).

 

Stołeczny rynek klubów fitness przechodzi obecnie spore przeobrażenia. Coraz silniej wyodrębnia się na nim segment low-cost, z którym rywalizują dotychczasowe kluby zorientowane na użytkowników gotowych płacić dotąd  100-200 zł miesięcznie lub korzystać z karty częściowo lub całkowicie finansowanej przez pracodawcę. Te obiekty, dokonujące ekspansji z zachodniej Europy, redukują miesięczny koszt korzystania dla użytkowników poprzez ograniczenie do minimum obsługi trenerskiej i na recepcji, ale jednocześnie oferują im dostępność nawet przez całą dobę, a także wysokiej jakości sprzęt oraz dobrą lokalizację. Odpowiedź sieci z kilkuletnim stażem na pojawienie się tych klubów na rynku to wzbogacenie ich własnej oferty przez oferowanie klientom nowych typów zajęć, w tym np. treningów funkcjonalnych, zajęć typu boot camp czy crossfit. Dzięki temu przeciętny warszawiak ma do wyboru znacznie więcej możliwości niż jeszcze rok czy dwa lata temu. Z kolei dla stosunkowo nielicznej grupy klientów gotowych na wyższe opłaty, pozostaje kilka obiektów działających w formule zbliżonej do all inclusive, jednak najbliższe miesiące będą czasem największej migracji klientów między pierwszymi dwoma grupami obiektów” – mówi Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

 

Informacja o badaniu

Badanie zostało zrealizowane techniką CAWI (wywiady internetowe na epanel.pl) w dniach 25.03-01.04.2015. Próba: mieszkańcy Warszawy odwiedzający siłownię/ kluby fitness przynajmniej raz w miesiącu, N=300.

Nadesłał:

ARC

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl