„Nocny Maraton Kanału Bydgoskiego” z marką Pilkington


„Nocny Maraton Kanału Bydgoskiego” z marką Pilkington
2014-06-24
W sobotę 14 czerwca 2014 r. miała miejsce dziewiąta edycja „Nocnego Maratonu Kanału Bydgoskiego”. Ponad 250 osób pokonało trasę w pięknej scenerii oświetlonego parku nad Starym Kanałem w Bydgoszczy. Wydarzenie z udziałem biegaczy z Polski, Europy, USA i Kanady wspierał NSG Group, właściciel m.in. bydgoskiego oddziału Pilkington IGP.
Tegoroczny „Nocny Maraton Kanału Bydgoskiego'' rozpoczął się w sobotę 14 czerwca 2014 r. o zmierzchu. Najwytrwalsi uczestnicy z kraju i zagranicy pokonali malowniczą trasę 42 km, zielonymi alejkami parku nad Starym Kanałem bydgoskim. Osoby rozpoczynające przygodę z biegami oraz Nordic Walking miały do dyspozycji dodatkowy dystans półmaratoński, o długości 21 km. W wydarzeniu wzięło udział 257 sportowców. W biegu na 42 km w kategorii mężczyzn zwyciężył 33-letni Andrzej Radzikowski z klubu LKS OLYMP BŁONIE. Złoty medal w kategorii maraton kobiet wywalczyła Martyna Pasternak (26 l.) z Torunia. Mieszkanka Sandomierza - Bożena Czerwińska (37 l.) zdobyła trzecie miejsce wśród Pań i brązowy medal. Natomiast na krótszym dystansie najlepsi byli: 29-letni Tomasz Gaweł z miejscowości Piła oraz Anna Jarosz (23 l.) z miejscowości Czarnków.
W organizację zawodów już po raz trzeci zaangażowali się pracownicy zakładów NSG Group - właściciela spółek Pilkington w Polsce, produkujących szkło dla budownictwa i motoryzacji. Głównym organizatorem i jednocześnie zarządzającym sportową rywalizacją był Andrzej Derfert - Dyrektor „Nocnego Maratonu Kanału Bydgoskiego", który na co dzień pracuje w Pilkington IGP w Oddziale Bydgoszcz. „Połączenie mojej pasji - biegów długodystansowych - z organizacją tego wydarzenia jest dla mnie niezwykłym wyzwaniem. Z satysfakcją patrzę na liczbę startujących, która z roku na rok jest coraz większa" - mówi Andrzej Derfert. Dzięki wsparciu Spółek, każdy z uczestników otrzymał medal maratoński, bogaty pakiet startowy oraz wyżywienie. Wolontariusze z Pilkington IGP pomogli w organizacji maratonu oraz wzięli udział w rywalizacji.
„Sport to ważna dziedzina życia społecznego, tym bardziej cieszy zaangażowanie naszych pracowników, którzy wykorzystując swój prywatny czas i umiejętności, zachęcają do zdrowego wypoczynku i aktywnego spędzania wolnego czasu" - mówi Monika Klamka, kierownik komunikacji wewnętrznej w Pilkington Polska. „Wspieranie ich działań jest jednym z elementów strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, realizowanej przez NSG Group".
„Nocny Maraton Kanału Bydgoskiego" to najstarszy nocny maraton w Polsce, organizowany nieprzerwanie od 2007 roku, o statusie międzynarodowym. Impreza cieszy się ugruntowaną pozycją na mapie polskich imprez sportowych, uhonorowana została tytułem Filipidesa przez jeden z najpopularniejszych portali biegowych w Polsce. Jak pokazały poprzednie edycje, w wydarzeniu uczestniczą maratończycy z całego kraju, a także biegacze z Litwy, Łotwy, Czech, Słowacji, USA i Białorusi. Na tegorocznej liście startowej znaleźli się także zawodnicy z Niemiec, Francji, Belgii, Hiszpanii i Kanady. Zawodnikom i kibicom czas umilały kapele muzyczne oraz DJ, którzy dopingowali biegaczy, zapraszali do tańca i wspólnej zabawy.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl