Jak motywować pracowników do podejmowania aktywności fizycznej?
Czy praca na cały etat jest na tyle absorbująca, że wyklucza aktywność fizyczną? Sprzyja rozleniwieniu? Wyrzeczeniu się pasji? Pracownicy łódzkiej firmy Bluerank pokazują, że każdy stereotyp można obalić.
Aktywność fizyczna i wzajemna motywacja mogą być nie tylko sposobem na realizację swoich zainteresowań, ale też formą pomocy tym, którzy jej potrzebują.
|
Idea Bluechallenge narodziła się w połowie 2014 roku. Polega na podejmowaniu aktywności fizycznej i zliczaniu spalonych kalorii za pomocą aplikacji mobilnej. Naszym celem jest motywowanie siebie nawzajem, promowanie aktywności fizycznej wśród zespołu, a przy tym przeliczenie spalonych kalorii na pieniądze i zasilenie nimi konta wspieranej przez nas łódzkiej Fundacji Gajusz - mówi Zbigniew Nowicki, dyrektor zarządzający Bluerank. W ostatnim półroczu udało nam się spalić 967 101 kcal. Liczymy, że w kolejnym roku uda nam się osiągnąć pułap 2 milionów kcal, tym bardziej, że do Bluechallenge 2015 dołączyło jeszcze kilka osób. - dodaje.
Oprócz satysfakcji z udziału uczestnicy wyzwania mogą liczyć na motywujące nagrody od Zarządu, w zeszłym roku były to na przykład bilety na ćwierćfinałowy mecz Polska - Brazylia podczas Mistrzostw Świata w siatkówce w łódzkiej Atlas Arenie. W nowym wyzwaniu pierwsza niespodzianka przewidziana jest po przekroczeniu progu 500 000 kcal. Nastąpi to już niebawem, ponieważ przez niespełna dwa miesiące uczestnicy spalili już ponad 270 000 kcal.
Spalone kalorie w przeliczeniu na energię to 1,5 roku pracy laptopów w Bluerank lub miesiąc oświetlenia biura. Łącznie drużyna spaliła pokaźną liczbę pączków, ciastek z kremem, a przebyty dystans pozwoliłby na 3 podróże dookoła Polski. Więcej informacji zostało zawartych na infografice:
http://www.bluerank.pl/pub/Bluechallenge_2014.png
Nadesłał:
Marta Ostrowska
|